Tort weselny w plenerze

Jak sfotografować dwumetrowy tort weselny w plenerze? Oto kilka prostych wskazówek.

Konstrukcja z tortem weselnym widoczna na zdjęciach ma blisko dwa metry wysokości. To dzieło zdobione kwiatami wykonał do sesji zdjęciowej mistrz cukierniczy Marek Blecharz. Moim zadaniem było wykonanie zdjęć tortu (tego i kilku innych) do zilustrowania artykułu o słodyczach weselnych w czasopiśmie „Wesele”. Ponieważ artykuł dotyczył przyjęć weselnych w plenerze toteż odpadało zrobienie sesji zdjęciowej w studio. A zatem jak sfotografować wielki tort weselny na zewnątrz?

Dwa obiektywy

Przyda się obiektyw szerokokątny (to te o zakresach od 4,5 mm do 35 mm – pozwalają na fotografowanie dużych przedmiotów z małych odległości) aby pokazać całość tortu oraz obiektyw makro, dzięki któremu można pokazać na zdjęciach detale. W przypadku tortów to ważne, dlatego że istotna jest zarówno ostateczna forma całości jak i misterne elementy dekoracyjne widoczne tylko z bliska. Trzeba o tym pamiętać szczególnie wtedy, kiedy fotografuje się torty np. do oferty pracowni cukierniczej i zdjęcia mają w sposób możliwie najwierniejszy przestawiać produkt klientom – i oczywiście bez względu na to czy zdjęcie jest wykonywane w studio, wnętrzu czy w plenerze.



Dyfuzor

Z lamp błyskowych (na prąd sieciowy czy też zasilanych akumulatorem) można skorzystać zawsze, ale opcją jest też dyfuzor filtrujący naturalne światło słoneczne. Jeżeli chcemy otrzymać miękkie światło i zamierzamy skorzystać z płytkiej głębi ostrości, to taka opcja jest w sam raz. Latem, w pogodny dzień uzyskamy w ten sposób równomierne oświetlenie fotografowanego obiektu, a w tle (nieobjętym przez płaszczyznę dyfuzora) migotać będą jasne refleksy.

Miejsce

Wybierając miejsce do sfotografowania jakiegokolwiek dużego przedmiotu trzeba dokładnie przyjrzeć się całemu otoczeniu. Co widać w tle? Czy jest to estetyczne? W jakich godzinach na dane miejsce pada światło? Czy przypadkiem o jakiejś porze nie tworzy się cień (np. rzucany przez drzewo, słup wysokiego napięcia, inny budynek), który będzie przeszkadzał w fotografowaniu?

0 myśli na “Tort weselny w plenerze”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *